Český tenis – klenot bez korunovačního lesku
Wimbledon i fotbalové Euro jsou u konce a po zapnutí TV na mě vyskočila Tour de France. Je to sice nuda pět hodin koukat na to, jak cyklisté šlapou svým strojovým tempem v jednom monotónním pohybu a těžko bych tento divácký maraton vydržel. Na druhou stranu mám ohromný respekt ke všem klukům, kteří vůbec tento závod dokončí.
Mě ale naskočila souvislost s českým tenisem. Během etap Tour vidím všude samé reklamy Škoda. Na silnici, na bannerech kolem silnice, na doprovodných autech značky Škoda, na trikotech nejlepších závodníků. Škoda je dlouhou dobu také hlavním sponzorem soutěží pod hlavičkou Mezinárodní federace ledního hokeje (IIHF). Všichni vnímáme hlavně mistrovství světa, které letos národní tým vyhrál.
Je smutné, že tenis, jako jeden z našich nejúspěšnějších sportů, který fanouškům každoročně přináší spoustu důvodů k radosti a hrdosti na naši zemi, není sponzorován tradiční českou značkou. Pamatujete na ATP Škoda Czech Open v Praze na Štvanici pod dohledem Jana Kodeše? S účastí S. Bruguery, tehdy 3. hráče světa nebo M. Wilanderem a dotací 365 000 USD? Myslím, že nejenom mně, ale i spoustu z vás by zajímalo, co se pokazilo. Že sponzor takového formátu nemá o top český produkt, kterým tenis bezesporu je, zájem? Velice si vážím (a určitě nejsem sám) podpory firmy Agel a pana Chrenka za jeho podporu českého tenisu. Se změnami posledních dní přichází nová šance. Šance vytvořit prostředí, které bude (nejen) pro české značky natolik transparentní, že se nebudou stydět spojit jméno s českým tenisem. Tak jako tomu bylo dřív…
________________________________________________________________________________________________________________
Jiří Knížek